ОПАКА БОЛЕСТ | Шокантните вести за Bruce Willis создаваат паника – Како да препознаете деменција? Ова се 10-те најчести симптоми

888

10. Чувство на страв

Чувството на вознемиреност и страв може да се појават во раните фази на деменција ако личноста почне да заборава на заедничките работи. На пример, можно е некое лице да не се сеќава зошто отишло во продавница и да се изгуби на пат кон својот дом. Ниту, пак, е невообичаено човек да не сака да пробува нови работи, туку да одржува рутина од секојдневниот живот. Ќе има потешкотии во прилагодувањето на новите работи.

НАПОМЕНА !

Ако имате еден или два од овие симптоми кои понекогаш се појавуваат, веројатно немате причина да се грижите. Заборавањето и проблемите со меморијата се нормални аспекти на стареењето, се додека не се појават често и не почнат да се појавуваат заедно со другите симптоми на деменција. Ако забележите необично однесување кај некој близок и почнете да се сомневате во деменција, следете го неговото однесување некое време и консултирајте се со вашиот лекар.

Лекарите ќе ве упатат кај специјалист невролог кој ќе го испита менталното и физичкото здравје на една личност за да утврди дали симптомите се навистина поврзани со деменција или се вообичаен дел од стареењето. Така, може да се направат невролошки прегледи, тестови на крвта и тестови за функцијата на мозокот. Со третман и рана дијагноза, прогресијата на болеста може да се забави и да се одржи менталната функција. Третманот може да вклучува лекови, когнитивен тренинг и терапија.

Постојат одредени чекори за подобрување на когнитивното здравје и намалување на ризикот од деменција кај вас или вашите најблиски. Ова вклучува одржување на функцијата на мозокот преку активни загатки со зборови, мемориски игри и читање. Физичката активност од најмалку 150 минути вежбање неделно, како и други промени во здравиот начин на живот исто така може да го намалат ризикот.

Главен пример за промена на животниот стил вклучува откажување од пушење ако пушите и консумирате разновидна исхрана која треба да се состои од многу омега-3 масни киселини, овошје, зеленчук и цели зрна. Покрај тоа, ризикот може да се намали со зголемување на внесот на витамин Д.