ВАЖНО УПАТСТВО ! Следуваат денови на топлотни бранови | Што да јадете, како да се разладите и да не дехидрирате – ова е она што треба да го знаете

897

Покрај лесните оброци и изборот на сезонска храна, клучно е да бидете сигурни дека внесувате доволно вода секое лето, па и ова.

Летните горештини имаат силно влијание врз состојбата на нашето тело. Високите температури на воздухот предизвикуваат зголемено потење, а со тоа и зголемена загуба на телесни течности и електролити.

Бидејќи сме среде друг ТОПЛОТЕН БРАН, ова е гастро упатство за граѓаните со цел да ја ублажат топлината од внатре со мудро избрана храна.

Домати, краставици, пиперки, зелен лиснат зеленчук, лубеници, дињи и праски, кои се богати со вода, со витамините и минералите, прават идеален летен оброк.

Кој зеленчук да се избере?

Време е да уживате во лесни, освежителни и разнобојни јадења што се подготвуваат брзо. Наместо солена, масна и тешка храна на масата, најдете шарени салати, топли и ладни супи, свежи сокови од овошје и зеленчук.

Поради едноставноста и брзината на подготовка, салатите може да се сервираат како мали оброци и предјадења и како прилог на многу јадења. Покрај тоа што се закрепувачки и шарени, со комбинирање на различна, но многу хармонична храна, ќе добиете вкусен и здрав оброк со примамливи вкусови и изглед.

Кој зеленчук да се избере? Па, сезонски! Комбинирајте зеленчук со месо како пилешко или мисиркино, риба, житарици, ориз, тестенини и овошје, зачинете со малку маслиново масло или масло од тиква со сок од лимон и уживајте во свежината и богатството на вкусот.

Еве како да се заштитите од сончаница и топлотен удар

Совети за скара

Летото е незамисливо за многумина без скара, па ако сте доволно издржливи да запалите оган во овие горештини, овие совети ќе ви се најдат:

– Избегнувајте користење дрва богати со смола и спречете маснотиите да капат на изворот на топлина бидејќи тоа создава штетни хемиски соединенија.

– Маринадата во голема мера придонесува за вкусот на храната, но и за омекнување на месото. Маринирањето на месо на скара 30 минути во сок од лимон, оцет, зачини (како што се рузмарин, жалфија, сенф, нане …) го намалува формирањето на штетни соединенија кои се присутни во изгорените делови од месото.

– Внимавајте храна да ја печете доволно долго бидејќи добро зготвената храна ја намалува можноста на причинителите за инфекција.

Здрави варијанти на сладолед

Ако сакате сладолед, ви препорачуваме како да го изберете овој спасувачки леден специјалитет, а при тоа да се грижите за вашето здравје затоа што – често забораваме дека може да содржи големи количини шеќер и маснотии.

Здрава и нискокалорична алтернатива на класичните сладоледи е замрзнатото овошје. Парчиња банана, бобинки од грозје или бобинки од овошје ќе ве освежат и насладат. За да уживате во млечно-кремастата посластица, треба да измешате замрзнати парчиња овошје со разладен јогурт. За ова потребно е само малку добра волја, замрзнувач, миксер, овошје и јогурт.

Вашето куче може да умре во текот на летото ако сериозно не ја сфатите горештината!

Кога ќе почувствувате жед, веќе сте дехидрирани

Покрај лесните оброци и изборот на сезонска храна, во летните периоди клучно е да бидете сигурни дека внесувате доволно вода. Имено, дури и многу мала дехидратација може да предизвика главоболки, општ замор или недостаток на концентрација.

Луѓето кои пијат премалку вода имаат долгорочен ризик за заболување на бубрезите, срцеви заболувања, ментални нарушувања и дигестивен систем. Намалениот внес на течности го намалува протокот на кислород до срцето, мозокот, мускулите и сите важни органи, така што тие се помалку способни да ги извршуваат своите функции.

Водата, освежителните води со додавање на лимон, нане, маточина или ѓумбир и незасладени чаеви ќе спречат дехидрација и ќе нѐ наградат со убава и здрава кожа. Конечно, важно е да се спомене дека децата, постарите лица и луѓето со ослабен имунолошки статус се особено подложни на дехидрација.