ВНИМАВАЈТЕ ! Сите го користиме овој зачин, но го уништува здравјето и имунитетот!

554

Прекумерното консумирање сол може да предизвика бројни здравствени проблеми, како што се висок крвен притисок, срцеви заболувања, бубрежни заболувања и други здравствени…

Премногу сол може да доведе до зголемување на крвниот притисок, што го зголемува ризикот од срцеви заболувања и мозочен удар, предупредуваат лекарите.

Покрај тоа, премногу сол може да предизвика проблеми со бубрезите, како што се слабост на бубрезите и прекумерно задржување на течности. Ова за возврат може да резултира со други здравствени проблеми, како што се отекување на нозете, отежнато дишење и замор.

Прекумерната употреба на сол не е директно поврзана со имунитетот, но долготрајната злоупотреба на овој зачин може да влијае на општото здравје на организмот и со тоа да го ослабне имунолошкиот систем.

Високото ниво на сол во организмот може да предизвика зголемување на крвниот притисок и да ја оштети функцијата на крвните садови и срцето, што може да доведе до разни здравствени проблеми.

Здравствените проблеми предизвикани од високото ниво на сол, како што се срцевите заболувања, мозочниот удар и бубрежните заболувања, може да го ослабат имунолошкиот систем.

На пример, срцевите заболувања можат да влијаат на способноста на срцето да пумпа крв, што може да го намали протокот на крв и кислород во телото, што може да доведе до ослабен имунолошки систем.

Ограничувања

Поради сето ова, Светската здравствена организација предлага не повеќе од пет грама сол дневно, односно една кафена лажичка и предупредува дека со намалување на внесот на овој основен зачин за половина, би се спречиле 2,5 милиони смртни случаи поради мозочен и срцев удар. во светот годишно. Денес, пак, консумираме во просек по 9-12 грама дневно, најмногу во форма на т.н. на „скриени соли“ со јадење готова и полуготова храна, што е многу повеќе од потребната количина.

Ако имате здравствени проблеми како висок крвен притисок, срцеви заболувања и бубрежни заболувања, консултирајте се со вашиот избран лекар за тоа колку сол можете да внесувате дневно.

Како да се намали?

* Не додавајте сол во храната, не ставајте сол на трпезата за време на оброците и користете свежи и сушени билки наместо сол, лук, бибер, вински или јаболков оцет, сок од лимон.

* Ограничете ја употребата на индустриски подготвена и брза храна, сами подгответе ја храната со помалку сол

* Прочитајте ги декларациите на производите за содржината на сол. За луѓето со хипертензија е важно да избираат производи кои имаат до 0,3 g сол на 100 грама или најмногу до 1,5 g.

* Консумирајте млечни производи со малку натриум како свежо сирење и јогурт

* Изберете свежо месо или риба, избегнувајте пушени производи и производи конзервирани со сол

* Консумирајте храна која содржи поголеми количини на калиум како овошје и зеленчук (грав, компири, домати, банани…) со секој оброк

* Биди стрплив. По некое време, ќе можете да забележите како храната со помалку сол има подобар, пополн и поразновиден вкус