Жените кои се придржуваат до овој начин на исхрана имаат речиси четвртина помал ризик од смрт

474

Долгорочна студија открива дека медитеранската исхрана значително ја намалува смртноста кај жените, нагласувајќи ги нејзините длабоки придобивки за долговечноста и целокупното здравје.

Исхраната богата со свежо овошје, зеленчук, јаткасти плодови, семки, интегрални житарки и маслиново масло е поврзана со 23 отсто намалување на смртноста кај жените, според најновото истражување кое ги истакнува здравствените придобивки од медитеранската исхрана. Ова ново истражување, исто така, додава на зголемениот број докази кои ги поддржуваат позитивните ефекти на исхраната врз здравјето.

25.315 жени биле следени 25 години, а откриено е дека оние кои ја следеле медитеранската исхрана имале повеќе од една петтина помали шанси да умрат од која било причина во споредба со оние кои не следеле таква диета. Истражувањето, спроведено од тим во Brigham and Women’s Hospital (BWH), дел од Harvard Medical School, го истакнува потенцијалот на диетата за зголемување на долговечноста.

Ова е објавено е во списанието JAMA Network Open.

Што откри истражувањето?

За жените кои сакаат да живеат подолго, нашата студија вели дека треба да внимаваат на исхраната. Добрата вест е дека следењето на медитеранската шема на исхрана може да резултира со намалување на ризикот од смрт за околу една четвртина во текот на повеќе од 25 години, со придобивки и за ракот и за кардиоваскуларната смртност, водечки причини за смрт кај жените и мажите во САД и на глобално ниво, вели кардиологот Samia Must од BWH.

Студијата идентификува биолошки промени кои може да ги објаснат овие придобивки. Подобрување на метаболичките и воспалителните процеси, крвниот притисок и отпорноста на инсулин се забележани кај жените кои следеле медитеранска исхрана. Сите овие фактори заеднички придонесуваат за намалување на ризикот од рана смртност.

Дури и скромните промени во утврдените фактори на ризик за метаболички болести, особено оние поврзани со метаболити со мали молекули, воспаление, липопротеини богати со триглицериди, дебелина и отпорност на инсулин, можат да донесат значителни долгорочни придобивки од следењето на медитеранската исхрана, вели епидемиологот Shafqat Ahmad, од BWH и Uppsala University во Sweden.

Потврда за претходни истражувања

Иако учесниците во студијата биле претежно бели жени, нехиспанки, средовечни и постари жени и сите здравствени работници, резултатите од студијата се конзистентни со другите истражувања кои укажуваат на широката применливост на медитеранската исхрана. Самата студија не е осмислена да утврди каузалност, но големата големина на примерокот и обемниот период на следење ги поддржуваат заклучоците.

Здравствените придобивки од медитеранската исхрана се препознаени од медицинските професионалци, а нашата студија нуди увид во тоа зошто диетата може да биде толку корисна. Јавните здравствени политики треба да ги промовираат здравите нутритивни атрибути на медитеранската исхрана и треба да ги обесхрабруваат нездравите прилагодувања, истакнува Mora на крајот.

Извор: Science Alert