Прокељ – зеленчук со изненадувачки здравствени придобивки

1559

Поради мирисот кој се шири при готвењето и горчината, проќељот не е омилено јадење на сите.

Луѓето главно или го обожаваат или не го поднесуваат. Во која група и да сте, не е лошо да знаете дека тој има големи здравствени придобивки, но и еден недостаток.

Прокељ се смета за зеленчук богат со антиоксиданси и протеини, но и со диетални влакна. Има витамини А, Б, Ц, Е и К, а минералите вклучуваат калиум, манган, железо, магнезиум, бакар и калциум.

Исто така, 100 грама проќељ содржи околу 40 калории, но има и низок гликемиски индекс, поради што е одличен избор за луѓето кои сакаат да ослабат.

Иако здравствените придобивки од проќељ често се истакнуваат, некои луѓе имаат негативни искуства по конзумирањето на овој зеленчук богат со растителни влакна.

Доколку ви пречи горчината на никулците, при готвењето додадете многу зачини, а за сосема поинаков вкус пропржете ги на путер. Можете да додадете зачини или сланина.

Eat This Not That истакна некои од добрите и лошите страни на овој зеленчук.

Може да предизвика дигестивни проблеми

Ова првенствено се однесува на лицата со синдром на нервозно дебело црево кај кои одредени влакна може да предизвикаат надуеност.

Овој вид влакна се наоѓаат и во зеленчукот како брокула, зелка и кељ. Дури и ако имате синдром на нервозно дебело црево, тоа не значи дека треба целосно да го исфрлите овој зеленчук од исхраната, туку слушајте го вашето тело и консултирајте се со лекар доколку не можете сами да процените колку ви штети или не.

Го подобрува варењето

За разлика од првиот ефект врз здравјето, доколку не забележите стомачни проблеми по консумирањето на пршута, тоа значи дека би можеле да го имате токму спротивното дејство на системот за варење, односно да го подобрите.

Прокељ содржи четири грама влакна по чаша. Тоа му помага на дигестивниот систем да работи подобро и побрзо. Корисно е да се пие што повеќе вода.

Го подобрува крвниот притисок

Прокељ е одличен извор на калиум. Има голем број функции, вклучително и ефекти врз здравјето на срцето и крвниот притисок. Експертите нагласуваат дека овошјето и зеленчукот богати со калиум го штитат кардиоваскуларниот систем.

Калиумот служи како противтежа на солта во телото, а бидејќи солта го зголемува нивото на крвниот притисок, храната богата со калиум треба повторно да воспостави рамнотежа во телото.

Помога да се контролира холестеролот

Докажано е дека холестеролот во организмот може да се држи под контрола со правилна исхрана. Холестеролот се разложува од црниот дроб по варењето.

Храната богата со растителни влакна ја подобрува апсорпцијата на холестеролот во дигестивниот тракт пред да влезе во крвотокот. Изборот на храна богата со растителни влакна ќе помогне да се намали количината на холестерол воопшто.

Го зајакнува имунолошкиот систем

Иако не е познат по тоа, но проќељот е одличен извор на витамин Ц. Една шолја сварен проќељ задоволува речиси половина од препорачаниот дневен внес на тој витамин.

Витаминот Ц помага во борбата против настинки и разни болести, воспаленија и придонесува за здравјето на кожата, пишува Eat This Not That.