Според студијата, најголемо влијание има затворањето на целиот руски воздушен простор за западните авиокомпании.
Потрошувачката на гориво во воздухопловството е зголемена поради војната во Украина бидејќи авионите мораа да ги менуваат коридорите не само над воените зони, туку и пошироко, според новото истражување.
Некогаш низ Русија и Украина поминувале бројни коридори меѓу Европа и Азија, но од руската инвазија на соседната земја, авиокомпаниите го избегнуваат воздушниот простор над воените зони.
Ова ги продолжува патувањата со ефекти врз потрошувачката на гориво, а со тоа и врз емисијата на гасови штетни за климата.
Експертите го пресметаа ефектот и ги претставија своите резултати во списанието Communications Earth & Environment.
Koautor Nicolas Bellouin од Sorbonne University во Paris вели дека околу 1.100 летови биле засегнати дневно, што придонесува за дополнителни 8,2 милиони тони јаглерод диоксид (CO2) што штети на климата во вкупните глобални емисии од воздушниот транспорт во 2023 година.
Ова одговара на зголемување на глобалните емисии на јаглерод диоксид од воздухопловството за околу 1% во таа година.
Според студијата, најголемо влијание има затворањето на целиот руски воздушен простор за западните авиокомпании.
Покрај тоа, авиокомпаниите повеќе не летаат над Украина. На руските авиокомпании им беше забранет влез во воздушниот простор на Европската унија, што доведе до откажување на неколку линии.
Летот на Lufthanse помеѓу Токио и Франкфурт, на пример, траеше околу 10 и пол часа на 7 јануари 2022 година, а три месеци подоцна на 13 април, кога авионот требаше да лета посеверна рута над Арктикот, му требаа три часа подолго.
Повратниот лет беше продолжен од речиси 10 часа на речиси 12 часа, бидејќи коридорот за летот веќе не е низ Русија, туку јужно од неа.
Според студијата, потрошувачката на гориво на погодените летови меѓу Европа и Азија се зголемила за 14,8 отсто вкупно. Летовите меѓу Северна Америка и Азија бараа 9,8 отсто повеќе гориво.