Еве како да дознаеме дали губиме масти или вода

109

Се качувате на вагата и со пријатно изненадување утврдувате дека тежите неколку килограми помалку.

Најверојатно честа ситуација меѓу мнозина. Сепак, пред да се возбудите и да се наградите со чоколадо за најдобри резултати, е добро да имаме предвид дека загубата на тежина може да се должи на загуба на масти, така и на дехидратација на организмот.

Како да се разбере кое од двете станува збор во нашиот случај?

1. Дали загубата на килограми е постојана?

Губењето на масти е конзистентно, додека кај она на вода може да има двоумење. Ако можеме да изгубиме 1 кг вода секој втор ден, можеме да го консумираме истото количество повторно и така да ја вратиме тежината. Ако забележиме дека сме изгубиле значително количество тежина, тоа може да е само дехидрација.

За да дознаеме дали загубата на килограми е конзистентна, препорачливо е да се проверува тежината секојдневно. Ова треба да се случува наутро, пред да сме доручкувале и биле во тоалетот.

2. Што јадевме при нашата последна исхрана?

Она што сме консумирале во последните 24 часа, може да е причина за голема разлика во тежината. Иако имаме потреба како од јаглехидрати, така и од натриум во менито, прекумерната количина може да доведе до задржување на течности.

Од друга страна, ограниченото количество натриум може да ја намали количината на вода во организмот. Ова го објаснува значајното губење на тежината, кога сме на диета со ниска содржина на јаглехидрати.

3. Симнувате по килограм на ден?

Освен ако не тренираме повеќе од еден час дневно и почитуваме одреден режим на исхрана, малку веројатно е да губиме околу 1,5 до 2 килограми тежина на ден. Ако забележиме нешто слично, најверојатно станува збор за вода.