Експертот појасни дали е дозволено да се јадат јајца на кои им поминал рокот и кога се јавува салмонела

188

Јајцата се популарна храна ширум светот поради нивната разновидност и хранлива вредност.

Тие се богати со висококвалитетни протеини, витамини и минерали како што се витамин Б12, рибофлавин, селен и железо. Покрај тоа, јајцата се лесни за подготовка и достапни за повеќето луѓе.

Можат да се подготвуваат на различни начини – варени, печени, пржени или како дел од разни јадења како омлети, фритати, киши или разни пецива. Јајцата се клучна состојка во многу кулинарски рецепти ширум светот, додавајќи богатство на вкус и текстура на јадењата.

И покрај нивната популарност, важно е да се забележи дека луѓето со одредени здравствени состојби или ограничувања во исхраната можеби ќе треба да го ограничат внесот на јајца поради нивната содржина на холестерол. Сепак, за повеќето луѓе, умереното консумирање јајца може да биде вкусен и здрав додаток во исхраната.

Дали може да се консумираат?

Но, што е со јајцата со поминат рок? Дали ви е дозволено да ги консумирате и какви се шансите да се појави салмонела?

Benjamin Chapman, експерт за безбедност на храна, укажува на важноста од разбирање на рокот на траење на јајцата, пренесува Southern Living.

Овој рок го означува времето во кое јајцата се со најдобар квалитет, но не гарантира безбедност за консумирање по истекот на рокот. Производителите обично тврдат дека јајцата можат да траат 4-5 недели во фрижидер, но не постои универзален рок на траење за да се утврди безбедноста. И по истекот на рокот, можете да јадете јајца, но постои ризик од салмонела. Контаминација може да се појави во внатрешноста на јајцето, иако тоа е ретко. За среќа, салмонелата не се појавува често, околу 1:10.000 или 1:20.000 јајца.

Важно е правилно да се чуваат јајцата за да се намали ризикот од контаминација и да се зачува нивната свежина. Чувајте ги во фрижидер, идеално под 5°C и секогаш проверувајте го нивниот квалитет пред употреба.

Доколку забележите необичен мирис или изглед, подобро е да не ризикувате и да не ги консумирате. Иако ретко, важно е да се биде свесен за потенцијалните опасности и да се преземат мерки на претпазливост за да се обезбеди безбедно консумирање храна.