Важни витамини и минерали при доење

97

Бременоста е едно од најпознатите прекрасни и возбудливи искуства за секоја жена. Во овој период, сепак се случуваат и многу промени во женскиот организам.

Важно е почитувањето на комплетен и разновиден режим на исхрана, збогатен со витамини, минерали, олигоелементи и други вредни хранливи состојки.

Витамините и микроелементите учествуваат во сите важни процеси во нашиот организам, а во текот на бременоста потребите се зголемуваат.

Податоци од современите истражувања за хранливите препораки до населението покажуваат дека земањето на фолна киселина, јод, железо и Омега-3 масни киселини, е особено препорачливо. Голем број на студии докажуваат дека голем процент од жените не земаат доволно фолна киселина со храна и снабдувањето на организмот со железо и јод не е оптимално. Познато е дека:

Најмногу витамини, минерали и микроелементи се содржани во свежото овошје, зеленчук, месо, јајца, риба и ореви

Витамините имаат и голем број на “непријатели” како пастеризација, конзервирање, употреба на пестициди и нитрати, употреба на метални преси за цитруси …

Фолната киселина – витамин B9, е витална за време на бременоста. Таа помага за нормален раст и развој на ткивото на плодот. Учествува во процесите на клеточна фисија и диференцијација, кои се во основата на внатреутробниот развој. Фолната киселина игра важна улога уште од самиот почеток на бременоста. Недостатокот на фолна киселина за време на бременоста доведува до дефекти на невралната цевка од која се развиваат ‘рбетниот столб и мозокот на фетусот. Затоа е препорачливо жените во репродуктивен период да примаат фолна киселина редовно.

Суштинско значење за бремените има и внесувањето на јод. Тој го условува правилното функционирање на тироидната жлезда и учествува во синтезата на нејзините хормони. Тие го контролираат растот, енергетската размена, развојот и созревањето на нервниот систем.

Потребите од железо во бременоста се зголемуваат за 50%. Таа учествува во синтезата на хемоглобинот, потребен за формирање на црвени крвни клетки и транспорт на кислород во крвта.

Железото, меѓу Цинк и витамините Б12 и D3 ги потпомагаат и процесите на клеточната фисија.

Однос кон имунолошкиот систем имаат витамините А, D, C, Б6, Б12, фолна киселина и микроелементите железо и цинк .

Во-витамините се важни за работата на нервниот систем. Витаминот Б6 придонесува за регулирање на хормонската активност и заедно со Витамин Б2 учествуваат во обновата на крвта.

Витамин А ги помага процесите на специјализација на клетките и нормалниот вид. Кон грижата за изгледот на идните мајки директен однос има Биотинот. Тој придонесува за одржување на нормална состојба на косата и кожата.

Омега-3 масните киселини имаат големо значење во периодите пред, за време и по бременоста. Важни претставници на омега-3 масните киселини се ејкозапентаеновата (EPA) и докозахексаеновата (DHA). DHA е важна за нормалноиот ембрионалнен развој на очите и мозокот.

Уште за време на бременоста мајката треба да обезбедува доволно DHA. Придобивки од земањето на омега-3 масни киселини:

  • Незаменливи, бидејќи човечкото тело има потреба од нив, а не може да ги произведува
  • Превенција и заштита на кардиоваскуларниот систем
  • Важни за нормалната функција на мозокот
  • Добри извори на омега-3 масни киселини се студеноводните риби – лосос, харинга, скуша.