Шокантни податоци | Корените на зелената салата впиваат микропластика од автомобилските гуми

187

Микропластиката ослободена во животната средина од автомобилските гуми може да се акумулира во зелената салата и другите растенија кои ги консумираме, според лабораториска студија со која авторите сакаат да привлечат внимание на една од заканите за околината од загадувањето создадено од транспортниот сектор.

Ова е повеќе од оправдана причина да се поттикнат одговорните од автомобилската индустрија да прифатат поеколошки пристап во производството на автомобилски гуми, вели Thilo Hofmann од Центарот за микробиологија и наука за еколошки системи на Универзитетот во Виена.

Истражувачите откриле дека во лабораториски услови, корените на зелената салата апсорбираат адитиви содржани во гумите.

И иако резултатите од лабораториската студија не се веднаш применети на теренските услови, тие укажуваат на потенцијално голем проблем што произлегува од абењето на гумите и нивното влијание врз животната средина, објавија австриските научници во списанието Environmental Science & Technology.

Хофман предупреди:

  • Половина од микропластиката во светот се создава поради абење на автомобилските гуми.
  • Проблемот е што микропластиката, која се испушта во околината при триење на автомобилските гуми, може да содржат токсични хемикалии.

Адитиви од гумите се слеваат во постројките за прочистување на отпадни води

Адитивите што нивните производители ги додаваат во гумите за да им гарантираат одредени својства, како што е подобра издржливост, во одреден момент се слеваат во постројките за прочистување на отпадни води. Ова се случува, на пример, кога врне.

Оваа отпадна вода потоа често се користи на полињата како ѓубриво, објасни Hofmann.

Оваа употреба на ѓубрива е вообичаена практика во некои делови од Европа, Блискиот Исток и Северна Америка.

Швајцарија веќе го забрани ѓубрењето со отпадна тиња, истакна Hofmann.

Тој додава дека микропластиката за триење на гумите од патиштата може да стигне до земјоделските површини благодарение на ветрот.

Како дел од студијата, истражувачите испитувале шест супстанции. Hofmann тврди дека еден од адитивите, наречен 6PPD, се верува дека е причина за смртта на речиси сите лососи во одредени делови од реките на северозападниот брег на САД.

Во овој случај, се верува дека микропластиката од автомобилските гуми се влева во блиската отпадна вода кога врне.

Сè уште не е утврдено во колкава мера испитуваните супстанции во студијата се токсични за луѓето и другите живи организми, поради што австриските научници имаат намера да спроведат дополнителни анализи.