Неговото величество – Чоколадото

150

Секој од нас бара постојано повод и изговор за да му се оддаде на чоколадото – ова слатко и вкусно искушение.

Што всушност ние знаеме за него? И што е заблуда.

Запознајте се со следниве митови и факти:

Кофеин

Мит: Чоколадото е богато со кофеин.

Факт: Дури и да ве возбудува, чоколадото не е богато со кофеин. Количеството на оваа материја во 40-грамна чоколада таа има само 6 mg кофеион. Приближно толку е и кофеинот и во едно безкофеинско кафе.

Холестерол

Мит: Во чоколадото се содржат многу заситени масти, што се одразува лошо на нивото на холестерол.

Факт: стеаринска киселина, која е главната заситена масти во млечниот чоколадо, според студии е единствена по својата способност да не го зголемува холестеролот.

Корисни материи

Мит: Чоколадото е сиромашно со хранливи материи.

Факт: Чоколадото е извор на магнезиум, бакар, железо и цинк. Исто така содржи полифеноли. Освен тоа количеството антиоксиданси во едно чоколадо е еднакво на тоа во една чаша црвено вино.

Кариес

Мит: Чоколадото предизвикува кариес.

Факт: Чоколадото сам по себе не предизвикува кариес. Кариесот се формира кога бактериите во усната шуплина разградуваат шеќери, како последица на што се образува киселина. Таква шеќер сепак се содржи не само во чоколадата, но и во слатките пијалоци и во слатките.

Главоболка

Мит: Чоколадото предизвикува главоболка.

Факт: Иако се смета за причина за мигрена, неодамнешното истражување ја отфрла секоја врска помеѓу чоколадото и главоболката.

Акни

Мит: Чоколадото го предизвикува.

Факт: Во последните 20 години се направени безброј студии за докажување дека нема никаква причинска врска помеѓу јадењето чоколадо и акните. Повторно мит. Дури дел од научниците и дерматолозите сметаат дека диетата нема никаква улога врз формирањето на акни.

Прекумерна тежина

Мит: Чоколадото е причина за растот на тежината и на мастите.

Факт: Секоја храна може да биде дел од здравата исхрана, ако се консумира во умерени количини. Во половина “пресечено” чоколадо содржи 250 калории, што може да биде пресметано и во диетата. Едноставно заменете друго високо-калорична храна за чоколадо од време на време.