Молчат и работат ! Продале најмногу автомобили во светот, а еден факт посебно ќе ве изненади

373

Ситуацијата на автомобилскиот пазар е доста динамична, а кинеските компании стануваат сè поважни на него.

Пазарот на автомобили е во транзиција веќе неколку години. Иако се очекувало електрификацијата да полета многу побрзо, се покажа дека работите не се толку едноставни и ќе биде потребно многу повеќе време за да се решат добро познатите предизвици поврзани со цените, опсегот, инфраструктурата за полнење и полнење.

Ситуацијата не е иста на сите пазари, па во Кина популарноста на електричните автомобили рапидно расте, додека во Европа, спротивно на некои претходни очекувања, минатата година е забележан пад на продажбата на електрични автомобили.

Постојаната побарувачка за автомобили со мотори со внатрешно согорување, како и хибриди, најдобро може да се види од Toyota.

Јапонската компанија петта година по ред продала најмногу автомобили во светот, а минатата година продала 10,8 милиони, што ги вклучува и нејзините марки Daihatsu, Hino и Lexus. Иако остануваат лидер на глобалниот пазар, тие забележале пад на продажбата од 3,7 отсто во споредба со 2023 година. Ако ги погледнеме само Toyota и Lexus, тие продале околу 10,1 милиони автомобили, исто така со благ пад. На второ место е Volkswagen, кој продал нешто повеќе од 9 милиони возила, но и со пад на продажбата од 2,3 отсто.

Она што е особено интересно за „Toyota“ и за типот на возила што ги продале минатата година е тоа што од вкупниот број продадени возила, само нешто повеќе од еден процент се целосно електрични возила. Минатата година Toyota, заедно со Lexus, продале нешто помалку од 140.000 електрични возила, што е само околу 1,4 отсто од вкупно продадените возила. Што се однесува до хибридите, работите се многу подобри и тие учествуваат со околу 40 отсто од вкупната продажба на возила на Toyota.

Toyota забележа голем пад на домашниот пазар, како и во Кина, Индонезија и Тајланд, додека бројките за продажба скокнале на северноамериканските и индиските пазари.

Volkswagen, кој инвестира големи ресурси во развојот на електрични модели, продал многу повеќе возила со е-мотори – речиси 745.000 (околу 8 отсто од вкупната продажба), но тоа е помалку од претходната година, па забележале пад на продажбата на електрични автомобили од 3,4 отсто.

По јапонските и германските компании, Hyundai Motor Group се најде на третото место со повеќе од 7,1 милиони продадени автомобили, при што и двете марки на оваа компанија (Hyundai и Kia) продале повеќе од 200.000 електрични возила. Компаниите инвестираат многу во развојот на електрични автомобили во различни категории, вклучително и подостапни модели како Kia EV3 и Hyundai Inster.

Една од компаниите за која можеби најмногу се зборувало минатата година е кинеската BYD која произведува исклучиво електрични возила и хибриди. Минатата година продале повеќе од 4,25 милиони возила (повеќе од Nissan и Honda), а несомнено е дека продажбата на нивните автомобили забрзано ќе расте во наредните години, особено што најавија проширување и на други пазари.

Извор: Electrek