Ако сакате да си ја уништите меморијата јадете пуканки | Но не само пуканките, туку и …

303

Многумина во денешниот свет се плашат од деменција и Алцхајмерова болест, но има доволно докази дека нивниот товар само ќе се зголемува во наредните децении.

Меѓу другото, на тоа влијае и начинот на живот на современиот човек, па дури и она што го јаде. Истражувањата открија која храна може да ја наруши когнитивната функција, а многу од нив се вклучени во секојдневната исхрана на многу луѓе.

Четири категории на храна можат да придонесат за навистина брз когнитивен пад, што значи дека е навистина важно да се запознаете со оваа листа.

Пуканки

Излегува дека една од најопасните намирници е типичната филмска закуска која многумина од нас ја готват во микробранова печка. Пуканките се сметаат за особено штетни бидејќи содржат диацетил, хемикалија која го зголемува формирањето на амилоидни плаки во мозокот. Опасноста од диацетил беше откриена во студија од 2012 година, која покажа дека дактилот може да ги зголеми штетните ефекти од акумулацијата на протеините. Резултатите исто така покажаа дека ова соединение придонесува за респираторни и белодробни заболувања.

Преработени млечни производи

Истражувачите кои се фокусираат на улогата на исхраната во современиот живот дошле до заклучок дека преработените млечни производи особено ги оштетуваат когнитивните функции, бидејќи придонесуваат за формирање на штетна плакета во мозокот. Неодамнешните студии покажаа дека преработената храна не само што придонесува за когнитивно опаѓање, туку и значително го забрзува процесот на влошување на мозокот. Штетните ефекти може да се забележат дури за четири недели. Меѓу најопасните беа некои млечни производи кои можат да придонесат за создавање штетна плакета, како што е преработеното сирење.

Брашно

Опасни се не само колачите и белиот леб, туку и тестенините. Сите тие можат да предизвикаат воспаление во телото – еден од знаците на невродегенеративни заболувања. Во присуство на Алцхајмерова болест и деменција, воспалението придонесува за формирање на наслаги во мозокот, што доведува до бавно дегенерирање на когнитивните функции. Подобро е да ги замените производите од бело брашно со производи од цело зрно.

Друга „бела храна“

Подеднакво штетни не се сметаат само шпагетите, крекерите и колачите, туку и белиот ориз. Неговата употреба го зголемува и ризикот од појава на наслаги во мозокот. Подобро е да се замени белиот ориз со црвен или интергален. Како прилог може да послужите и грав и други мешунки, кои најповолно делуваат на мозокот.

А каква храна да се консумира за здравјето на мозокот?

Познато е дека диетите кои се фокусираат на омега-3 масни киселини се оптимални за одржување на здравјето на мозокот. Една неодамнешна студија објавена во списанието Brain Behavior and Immunity потврдува дека овие хранливи материи можат да се спротивстават на воспалителните ефекти на преработената храна.

Оптималната исхрана треба да вклучува јаткасти плодови, масна риба, маслиново масло и доволно зеленчук. Редовната употреба на овие намирници може да спречи формирање на екстрацелуларни протеински плаки поврзани со невродегенерација и погрешна распределба на супстанции кои влијаат на сознанието.

Подеднакво е важно да се одржува ментална и физичка активност, да се контролира холестеролот и крвниот притисок, да се престане со пушење и прекумерно консумирање алкохол и да се одржи добро расположение.