Возовите стануваат побрзи од авионите | Кинезите ги соборија сите рекорди, но одат уште подалеку

1915

China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC) објави дека нејзиниот воз со хипернапонска магнетна левитација (maglev) наречен T-Flight го соборил светскиот рекорд во пробно возење, достигнувајќи вртоглави 623 km/h.

Имено, хипернапонските возови работат со туркање на магнетно левитирачки капсули низ тунели со многу мал воздушен отпор. За да го тестира новиот воз, CASIC изградил пруга долга 2 километри во вакуумска цевка со низок притисок.

Претходниот рекордер за најбрз maglev е серијата L0 SCMaglev во Јапонија која може да достигне максимална брзина од 603 km/h. Сепак, крајната цел на кинеската компанија е да изгради воз кој ќе биде трипати побрз и ќе ја надмине звучната бариера и ќе ги надмине авионите.

Следува втората фаза од тестирањето

За да постигнат толку големи брзини, возовите не треба да наидат на речиси никаков отпор на триење. Затоа CASIC ја израмни патеката за тестирање на рамнина со толеранција од 0,3 mm, што значи дека има само толку голема разлика помеѓу најниската и највисоката точка на рамната површина.

Тунелот широк 6 m има и геометриска грешка помала од 2 mm во споредба со совршената форма. Цевката може да се врати на нормален притисок за пет минути.

Во втората фаза од тестирањето на T-Flight, CASIC има за цел да ја прошири патеката до 60 km и да му овозможи на возот да достигне брзина од 1.000 km/h.

Големи амбиции

Со оваа теоретска максимална брзина, возот maglev би бил дури и побрз од патнички авион кој лета со просечна брзина помеѓу 925 и 966 km/h.

Но, амбициите на кинеската компанија не застануваат ниту тука. Тие веќе имаат планови да ги поврзат Вухан и Пекинг со maglev кој ќе се движи со брзина од 2000 км/ч.

Хипернапонските системи можат да ги движат возилата или капсулите со брзина далеку поголема од конвенционалните возови, чии брзини обично се ограничени на околу 100 km/h.