Научниците го откриле најдоброто место за седење во авион за да преживеете несреќа

327

За време на авионскиот лет, не е важно кои седишта ќе ги изберете, а изборот на вистинското може да ги зголеми шансите за преживување доколку се случи најлошото.

Патувањето со авион е еден од најбезбедните начини на транспорт, а шансите некој да загине во авионска несреќа се 1:11.000.000, но она што е помалку познато е дека шансите да се преживее авионска несреќа зависи и од изборот на седиште во авионот.

Австралискиот експерт за воздухопловство и професор на University of Central Queensland, Doug Drury, за The Conversationја откри стапката на смртност од 44 отсто за патниците кои седат на седиштата во средината на авионот, во споредба со 28 отсто за централните задни седишта.

Drury посочува дека седиштата во пролаз не нудат браник од едната страна, така што патникот најверојатно ќе биде погоден од парчиња при удар. Патниците кои не можат да ги обезбедат најбезбедните седишта може да имаат подобра среќа да преживеат на централните седишта и прозорските седишта во средниот дел од авионот.

Сепак, вашите шанси да загинете во авионска несреќа помалку зависат од тоа каде седите, а повеќе од околностите на несреќата, вели Drury.

Воедно уверува дека авионскиот превоз е најбезбедниот начин на транспорт.

Најдоброто и најлошото место за седење во авионска несреќа

Но, бидејќи навистина се случуваат авионски несреќи, Drury ги откри најдобрите и најлошите места за седење во авион.

Како пример, тој го искористи United flight 323, кој се урна во Sioux City, Iowa (USA) во 1989 година. Таа несреќа ја преживеале 184 од 269 патници, од кои повеќето седеле зад првата класа.

Истражувањето на списанието Time, кое траело 35 години, покажало дека седиштата во задната третина од авионите сочинуваат 32 отсто од жртвите, во споредба со 39 отсто во средната третина и 38 отсто во предната третина од авионите.

Излезните седишта се најдобри

Според студијата на University of Greenwich, преживеаните од авионска несреќа кои седеле во близина на излезите за итни случаи можат побрзо да излезат од авионот, што ги прави поверојатно да се оддалечат од местото на несреќата.

Научниците откриле дека седиштата до пет реда од излезот нудат подобри шанси за бегство во случај на пожар во авион. Меѓутоа, кога седите во шест или повеќе редови од излезот, вашите шанси да загинете се многу поголеми отколку да преживеете, велат научниците. Истата цитирана студија покажува дека постои само „маргинална“ разлика во шансите да се преживее авионска несреќа за седиштето во пролаз.

Научниците ги темелат резултатите на изјавите на 2.000 преживеани од 105 авионски несреќи ширум светот.

Шансите за преживување не треба да се темелат на финансиските можности на патникот

Кога станува збор за преживување на пожар во авион, патниците кои седеле во пролазот имале маргинално поголеми шанси за преживување, т.е. 65 проценти, во споредба со 58 проценти од патниците што седеле покрај прозорецот. Патниците во предниот дел на авионот имале 65 отсто шанси да избегаат од огнот, додека оние во задниот дел имале само 53 отсто шанси.

Вашата шанса за преживување не треба да се заснова на вашата способност да платите за излезното место за итни случаи или да резервирате место преку Интернет, вели Robert Gifford, директор на Parliamentary Transportation Safety Advisory Board на UK.

Сите авиони мора да поминат тест за да се испразнат за 90 секунди. Во тестовите, кабинскиот екипаж им помага на патниците при излегување. Сепак, експертите истакнуваат дека во експерименталните ситуации не се земаат предвид социјалните врски меѓу патниците, на пример дека возрасните обично им помагаат на децата да избегаат пред нив. Излезите од авионот, исто така, може да бидат неупотребливи или блокирани, а некои членови на екипажот може да загинат и самите во несреќата.

Поверојатно е дека патниците во студијата за безбедност ќе ги следат упатствата на кабинскиот екипаж отколку во вистински итен случај.

Во вистински итни случаи, каде што патниците можат да изберат на кои насоки да избегаат, тие може да завршат со игнорирање на наредбите на екипажот и да се обидат да го користат најблискиот излез, покажала студија од 2008 година.

Извор: Daily Mail