Што ја попречува апсорпцијата на железото?

122

Многу луѓе страдаат од недостаток на железо. Некои дури и развиваат анемија. Знаеме дека недостатокот на железо носи сериозни закани за организмот.

Не е доволно само да се потенцира на храна богата со железо . Постојат причини кои ја попречуваат апсорпцијата на железо.

Зошто организмот не може да го апсорбира лесно железото од спанаќот, на пример?

Расположливоста на железото во одредена храна зависи од видот на самото железо. Железото во зеленчукот е еден вид, а тоа во месото сосема друг вид. Растителните сорти на железото се многу потешко апсорбирачки од животинските.

Како да се подобри искористеноста на железото?

Брзината на апсорпција зависи од способноста на телото да го процесира железото и од присуството на одредени хранливи материи, кои дејствуваат како катализатори на апсорпцијата на железото.

Витаминот C е таква супстанција која го помага разградувањето и апсорпцијата на железото, бидејќи тоа се поврзува со него и штити од формирање на железни соединенија со други елементи.

Најдобар начин да се совлада железото од спанаќот кој сте си го приготвиле е да додадете лимон на него.

Исто така можете едноставно да земате витамин C во форма на додаток, ако земате и железо.

Постојат некои видови храна кои ја попречуваат апсорпцијата на важниот за организмот елемент и е добро дапробате да ги избегнувате, ако имате дефицит на железо.

Кафето и чајот се пијалаци, чии полифеноли и фитати ја намалуваат со до 50-60% апсорпцијата на железото.

За да не го спречат апсорбирањето пијте ги барем час пред јадење. Потоа спокојно можете да каснете од своето богато со железо мени. После јадење е препорачливо да почекате уште 2 часа пред да паднете во искушение за некоја храна, која ја попречува на апсорпцијата на железото.

Таквата храна е:

  • Млеко
  • Млечни производи
  • Јајца
  • Мешунки
  • Соја, житни и други извори на диетални влакна

Храна која може да помогне за апсорпција на железо е онаа која содржат магнезиум и калциум.

Забелешка: Преземањето на оваа содржина е дозволено само ако го наведете изворот со задолжително линкување на нашиот домен и оригиналната статија!

Доколку сакате да прочитате повеќе содржини како оваа, препорачуваме да го посетите нашиот портал www.kukuriku.com.mk, а со лајк на нашата фан страна станувате дел нашето многубројно членство facebook.com/Kukuriku.mk/.