За време на авионскиот лет, не е важно кои седишта ќе ги изберете, а изборот на вистинското може да ги зголеми шансите за преживување доколку се случи најлошото.
Патувањето со авион е еден од најбезбедните начини на транспорт, а шансите некој да загине во авионска несреќа се 1:11.000.000, но она што е помалку познато е дека шансите да се преживее авионска несреќа зависи и од изборот на седиште во авионот.
Австралискиот експерт за воздухопловство и професор на Универзитетот во Central Queensland, Doug Drury, откри за The Conversation стапката на смртност од 44 проценти за патниците кои седат на седиштата на средината на авионот, во споредба со 28 проценти за централните задни седишта.
Drury истакнува дека седиштата до излезите не нудат браник од едната страна, па сопатникот најверојатно ќе биде погоден од предмети при удар. Патниците кои не можат да ги обезбедат најбезбедните седишта може да имаат подобра среќа да преживеат на централните седишта и прозорските седишта во средниот дел од авионот.
Сепак, вашите шанси да загинете во авионска несреќа помалку зависат од тоа каде седите, а повеќе од околностите на несреќата, вели Drury. Воедно уверува дека авионскиот превоз е најбезбедниот начин на транспорт.
Најдоброто и најлошото место за седење во случај на авионска несреќа
Но, бидејќи навистина се случуваат авионски несреќи, Drury ги откри најдобрите и најлошите места за седење во авион.
Како пример, тој го искористи летот 323 на United, кој се урнал во Sioux City, Iowi (САД) во 1989 година. Во таа несреќа преживеале 184 од 269 патници, а повеќето седеле зад првата класа.
Студијата на списанието Time, кое траело 35 години, покажа дека седиштата во задната третина од авионите сочинуваат 32 отсто од жртвите, во споредба со 39 отсто во средната третина и 38 отсто во предната третина од авионите.
Седишта до излезите се најдобри
Според студијата на Универзитетот во Greenwich, преживеаните од авионска несреќа кои седат во близина на излезите за итни случаи можат побрзо да излезат од авионот, поради што е поверојатно да се оддалечат од местото на несреќата.
Научниците откриле дека седиштата до пет реда од излезот нудат подобри шанси за бегство во случај на пожар во авионот. Меѓутоа, кога седите во шест или повеќе редови од излезот, вашите шанси да загинете се многу поголеми отколку да преживеете, велат научниците. Истата цитирана студија покажува дека има само „маргинална“ разлика во шансите да се преживее авионска несреќа за седиште до излезите.
Научниците своите резултати ги засновале на изјавите на 2.000 преживеани од 105 авионски несреќи ширум светот.
Кога станува збор за преживување на пожар во авион, патниците кои седеле до патеката имале маргинално поголеми шанси за преживување, односно 65 проценти, наспроти 58 проценти од патниците кои седеле до прозорецот. Патниците во предниот дел на авионот имале 65 отсто шанси да избегаат од огнот, додека оние во задниот дел само 53 отсто шанси.
Вашата шанса за преживување не треба да се заснова на вашата способност да платите за местото до излезот за итни случаи или да го резервирате вашето место онлајн, вели Robert Gifford, директор на Парламентарниот советодавен совет за безбедност на транспортот на Велика Британија.
Сите авиони мора да го поминат тестот за да се испразнат за 90 секунди. Во тестовите, кабинскиот екипаж им помага на патниците да излезат. Но, експертите истакнуваат дека во експерименталните ситуации не се земаат предвид социјалните врски меѓу патниците, на пример дека возрасните обично им помагаат на децата да избегаат пред нив. Излезите од авионот исто така може да бидат неупотребливи или блокирани, а некои членови на екипажот исто така може да загинат во несреќата.
Поверојатно е дека патниците во студијата за безбедност ќе ги следат упатствата на кабинскиот екипаж отколку во вистински итен случај.
Во вистински итни случаи, каде што патниците можат да изберат во кои насоки ќе избегаат, на крајот можат да ја игнорираат наредбата на екипажот и да се обидат да го користат најблискиот излез, покажа студија од 2008 година.