Ова е морничаво ! Компании кои можат да вградат комерцијални реклами во вашите соништа

163

Се чини дека дури и соништата веќе не нудат засолниште од налетот на рекламирањето.

Една неодамнешна студија открива дека 54% од младите Американци изјавиле дека доживуваат соништа под влијание на рекламите, при што некои компании можеби намерно се инфилтрирале во потсвеста.

Наодите се во согласност со извештајот од 2021 година на Американската асоцијација за маркетинг, кој покажа дека 77% од анкетираните компании изразиле планови да експериментираат со „реклами од соништата“ до 2025 година.

Оваа промена од научна фантастика во реалност предизвика загриженост за заштитата на потрошувачите и маркетинг етиката.

Истражувањето спроведено од The ​​Media Image од 2 до 3 јануари 2025 година, ја испитува распространетоста на соништата под влијание на рекламите кај 1.101 Американец на возраст од 18-35 години.

Според податоците, 61% од испитаниците рекле дека имале соништа слични рекламите во изминатата година, а 38% рекле дека овие епизоди се случувале редовно – од дневни до месечни. Имено, 22% доживувале такви соништа секоја недела или почесто.

Реактивирање на меморијата

Влијанието на овие соништа врз однесувањето на потрошувачите е длабоко. Додека 66% од испитаниците тврделе дека се спротивставуваат на купувањето врз основа на реклами од соништата, една третина признале дека нивните соништа влијаеле на нивните одлуки за купување во изминатата година. Ваквите стапки на конверзија се конкурентни со оние на традиционалното рекламирање, нагласувајќи ја ефективноста на овој медиум што се појавува.

Во овие пејзажи на соништата често се појавуваат истакнати брендови, при што 48% од младите Американци се среќаваат со компании како Кока-Кола, Епл или Мекдоналдс за време на нивниот сон. Експертите го припишуваат овој феномен на реактивирање на меморијата за време на спиењето, каде што брендовите кои често се гледаат во секојдневниот живот се почесто се појавуваат во соништата.

Вознемирувачки, студијата откри и изненадувачко ниво на прифаќање од страна на потрошувачите. Додека 41% од испитаниците изразиле подготвеност да гледаат реклами во нивните соништа во замена за попусти на производите, само 32% покажале интерес за хипотетички „блокатор на реклами од соништата“.

Повеќето изјавиле дека нема да платат за да ги задржат своите соништа без реклами, дури и да постои таква технологија. На социјалните мрежи се појавија бројни коментари.

Ова е морничаво“, е само едно во низата што го отсликува ставот на многуте потрошувачи.

Етички и регулаторни прашања

Ова прашање предизвика критики од истражувачите на соништата кои предупредуваат на психолошките ризици од комерцијализација на потсвеста. Високопрофилен пример што ја поттикнува оваа загриженост е експерименталната кампања на Coors Light, која успешно го интегрира својот бренд во соништата на потрошувачите, демонстрирајќи ја одржливоста на оваа тактика во создавање.

Во свет каде што Американците се веќе изложени на до 4.000 реклами дневно, упадот на рекламирањето во соништата покренува сериозни етички и регулаторни прашања. Соништата се меѓу последните преостанати простори ослободени од комерцијални влијанија, а нивното можно губење ја нагласува итната потреба од заштитни мерки.

Како што расте корпоративниот интерес за рекламирање соништа, така расте и загриженоста за психолошката благосостојба, менталната автономија и рамнотежата помеѓу правата на потрошувачите и комерцијалните амбиции. Без решителна акција, границите на личната приватност би можеле трајно да се заматат, оставајќи ги поединците ранливи дури и во нивните најинтимни моменти – спиењето.

Резултатите од студијата служат како остро предупредување: комерцијализацијата на соништата повеќе не е далечна закана. Регулаторите, етичарите и потрошувачите мора да се справат со импликациите на овој нов феномен пред да стане цврсто вкоренет во структурата на модерниот живот.