Сѐ недостасува | Светот е во криза, погледнете сѐ што може да нѐ фати | „Ова ни зададе смртоносен удар“

1844
Ever Given, товарен брод.

Дури 83% од компаниите од различни индустрии се жалат на недостаток или зголемување на цените на суровини, делови и стока.

Скратено работно време во септември – вака германскиот автомобилски концерн Ауди реагира на постојаните проблеми во испораката на полупроводници, пишува Deutsche Welle. Тие се потребни за микрочипови, без кои веќе не е можно да се произведе модерен автомобил. Недостаток на микрочипови владее низ целиот свет. Затоа производството во Ауди на есен нема да започне како што е првично планирано.

Ауди не е исклучок. 83% од компаниите од различни индустрии се жалат на недостаток или раст на цените на суровините, деловите и стоките. Ова произлегува од анкетата на Германската индустриска и трговска комора (DIHK) спроведена во 3.000 германски компании дома и во странство.

Сѐ недостасува

Индустријата и трговијата на мало се најтешко погодени. Повеќе од 90% од компаниите, како што се металната, автомобилската или хемиската индустрија, се соочуваат со проблеми. Во градежништвото, дури 94% од претприемачите пријавуваат недостаток на материјал. Покрај суровините како што се челик, алуминиум, бакар и дрво, има недостаток на електронски компоненти, полупроводници и текстил.

Причината за проблемите во испораката во анкетата е растот на побарувачката со недоволен производствен капацитет (70%) и тешкотии во транспортот (53%). Посебен проблем со транспортот е недостатокот на контејнери (76%) и недоволниот капацитет на товарни бродови (74%), на патишта и железници (27%) и во воздушниот транспорт (24%).

Затворањето на Суецкиот канал е со „смртоносен удар“

Главната причина за проблемот е пандемијата на коронавирус. Го забави производството, а со тоа и транспортот низ целиот свет. Пристаништата се затворени, закотвени бродови и поради намалената побарувачка, произведени се околу 50 проценти помалку контејнери. Кога конечно тргна транспортот на суровини и стоки, тогаш не можеше да се фати поранешното темпо. Логистиката е забавена поради недостаток на персонал, построги мерки за корона во пристаништата и, пред сѐ, недостаток на контејнери.

“Дополнителен смртоносен удар беше затворањето на Суецкиот канал”, рече Jens Hildebrandt, шеф на Германската стопанска комора во Кина.

Товарниот брод со 18.300 контејнери Ever Given, го блокира каналот шест дена кон крајот на март. Потребно беше повеќе од 100 дена за целосно нормализирање на сообраќајот.

Ever Given, товарен брод со 18.300 контејнери, го блокира каналот повеќе од 100 дена.

Во меѓувреме, во Кина, пристаништата повторно беа делумно или целосно затворени, вклучувајќи го и Shenzhen-Yantian, четвртото најголемо пристаниште за контејнери во светот.

„Експертите претпоставуваат дека елиминирањето на последиците ќе трае само најмалку три месеци, почнувајќи од јули“, Jens Hildebrandt.

Тие одбиваат нови работни места

Според истражувањето спроведено од DIHK, само една петтина од компаниите очекуваат подобрување на состојбата до крајот на годината. 53% од испитаниците очекуваат подобрување дури од 2022 година. Една четвртина од нив не можат да проценат кога испораката или цените би можеле да се нормализираат.

„Во моментов гледаме многу неизвесност“, коментираше Volker Treier од DIHK.

Во истражувањето, 42% од компаниите рекле дека не можат да ги обработуваат сите постоечки нарачки, а 17% од нив веќе треба да одбијат нови работни места. Во 43% од компаниите, моменталната ситуација доведе до намалување на приходите.

„Економскиот раст сега забавува“, предупредува Treier. Тој предвидува дека достигнувањето на германската економска сила, каква што била пред коронакризата, „ако сѐ помине добро“ не може да се смета пред средината на следната година.

Грижи и за Авганистан

Volker Treier ја коментираше и ситуацијата во Авганистан. Тој објави дека имало индивидуални барања од германски компании кои бараат да ги евакуираат своите авганистански соработници со авион.

„Тоа не е маса луѓе, но ги има. Ние се обидуваме да ги извлечеме овие луѓе преку Кризниот центар на германското Министерство за надворешни работи“.

DIHK смета дека трговијата со Авганистан сега ќе биде прекината. Но, германско-авганистанските економски односи и онака не беа на високо ниво. Минатата година од Германија во Авганистан беа извезени стоки во вредност од 70 милиони евра, особено возила и автомобилски делови, машини и храна.