Meta ја загуби правната битка против забраната на Норвешка за нејзините рекламни практики и потенцијално се соочува со високи дневни казни.
Meta претрпе правен неуспех во обидот да ја блокира норвешката забрана за нејзините рекламни практики, што резултира со значителни дневни казни.
Забраната, воведена од норвешкиот регулатор Datatilsynet во јули, конкретно беше насочена кон рекламирање во однесувањето на Facebook и Instagram, клучна компонента на бизнис моделот на Meta што се потпира на таргетирање реклами со користење на кориснички податоци како што се лични интереси и историја на локација.
Секој ден губат по 100.000 долари сé додека не почнат да го почитуваат законот
Забраната, која се очекува да трае три месеци или додека Meta не го почитува законот, им овозможува на Facebook и Instagram да продолжат нормално да работат во Норвешка. Меѓутоа, ако го сторат тоа, Meta се соочува со дневни казни до 1 милион NOK, или приближно 100.000 долари на ден.
Meta се обиде привремено да ја блокира таа забрана, тврдејќи дека Datatilsynet нема правна основа за својата избрзана одлука, наведувајќи фактори како што е недоволното известување. За жал за Meta, Окружниот суд во Осло застана на страната на Datatilsynet, потврдувајќи ги горенаведените дневни казни, почнувајќи од 14 август.
Генералниот директор на Datatilsynet, Line Coll, ја поздрави одлуката на судот како победа за правото на заштита на податоците. Во меѓувреме, портпаролот на Meta изрази разочарување и рече дека ќе размисли за неговите следни чекори. Meta претходно ги објави плановите за транзиција на сите корисници на Европската економска област кон усогласување со Општата регулатива за заштита на податоците на EU.
Можни пошироки последици за Meta
Постои потенцијал за поширока забрана за рекламирање во однесувањето надвор од Норвешка, бидејќи Datatilsynet може да го однесе прашањето до Европскиот одбор за заштита на податоци, највисокиот европски панел на регулатори за приватност, што би можело да го прошири опсегот на забраната низ цела Европа.
Meta се соочува со постојана контрола во врска со загриженоста за приватноста на податоците. Во мај, EU ги казни Meta со рекордни 1,3 милијарди долари и му нареди да престане да пренесува лични податоци на корисниците преку Атлантикот до октомври. Регулаторните проблеми, исто така, спречиле апликацијата за пораки на Meta, Threads, да се лансира и во EU.
Понатаму, Meta е една од неколкуте компании насочени кон новите дигитални регулативи на EU, дизајнирани да ја ограничат пазарната моќ на технолошките гиганти. Законот за дигитални пазари ја класифицира Meta, заедно со Apple, Amazon, Microsoft, Google со матичната Alphabet и ByteDance (матичната компанија на TikTok), како онлајн „чувари на врата“, предмет на највисоко ниво на надзор во EU.