Научниците предлагаат воведување на уште едно светло на семафорите

831

Новото светло би имало смисла кога ќе има повеќе автономни автомобили на патиштата, а неговата употреба би го забрзала протокот на возилата, па дури и би заштедиле на гориво.

Кога или ако автономните возила станат вообичаена глетка на патиштата, некои работи треба да се променат. Прво, луѓето треба да се навикнат на некои од нивните возни карактеристики, но и инфраструктурата да се прилагоди на такви возила.

Едно од тие потенцијални прилагодувања би можело да се однесува и на семафорите, односно воведување дополнителни светла на семафорите кои би можеле да го забрзаат сообраќајот и поминувањето на автомобилите на раскрсниците.

Така барем покажуваат симулациите на научниците од Универзитетот во Северна Каролина, во кои делот од автомобилот што се движел по виртуелни патишта бил автономен.

Според предлогот, кога на раскрсницата ќе се приближат голем број автономни возила, новото светло би се вклучило на семафорот, со што ќе се информираат сите учесници во сообраќајот дека семафорот е во координација со автономните автомобили и технологијата.

Кога тоа светло ќе се вклучи, тоа нема да биде сигнал до возачите да застанат, да успорат или слично, туку дека треба да го следат автономното возило пред себе. Затоа, ако влезе во раскрсницата, треба да се следи, а ако застане, да застанат и автомобилите зад него.

Тоа светло, значи, е само известување до возачите дека технологијата која ги контролира семафорите комуницира со автомобилите кои се контролирани од компјутери и заедно го координираат движењето низ раскрсницата за да биде што побрзо и без застанување.

Кога бројот на автономни автомобили ќе падне под одреден процент, светлото ќе се исклучи и возилата ќе мора да ги почитуваат класичните сообраќајни правила.

Досегашните симулации резултираа со помалку чекање на семафорите и помала потрошувачка на гориво, а овие бројки стануваат подобри како што се зголемува процентот на автомобили управувани од компјутери.

Иако тој удел е помеѓу 10 и 30 проценти, има помало подобрување во однос на флуидноста на сообраќајот и намаленото чекање, но доколку бројот на автономни возила е уште поголем, времето на чекање на раскрсницата може да се намали за дури 90 проценти.

Затоа, сите овие резултати се добиени врз основа на симулации, а за да бидат прецизни потребно е да се направат тестови во реални услови.