Лековите не се секогаш неопходни, затоа што холестеролот може да се намали на неколку начини

173

Холестеролот е вид на липид, восочна супстанца слична на маснотиите која природно се произведува од црниот дроб и има многу важни функции во телото.

Зборот „холестерол“ обично има негативна здравствена конотација. Тоа е еден вид липиди, восочна супстанца слична на маснотии, која црниот дроб ја произведува природно и има многу важни функции во телото: ги стабилизира клеточните мембрани, го поддржува производството на одредени хормони и е неопходна за нормален развој на мозокот.

Не секој холестерол е ист. Два типа на протеини го транспортираат во и надвор од клетките.

Липопротеинот со ниска густина (LDL, познат и како „лош“ холестерол) придонесува за таложење на маснотии во артериите, што може да резултира со срцеви заболувања и потенцијален мозочен удар.

Липопротеинот со висока густина (HDL, т.н. „добар“ холестерол) враќа дел од холестеролот од клетките назад во црниот дроб, кој го разградува и го исфрла од телото.

За високото ниво на холестерол во крвта секогаш треба да се разговара со лекар, вели д-р Ulrich Laufs, раководител на одделот за кардиологија во Leipzig University Hospital.

Кој е најдобриот начин за намалување на холестеролот?

Laufs истакнува дека третманот се однесува на личноста, а не на нивото на холестерол, па затоа мора да се земат предвид сите други фактори на ризик по здравјето – како што се високиот крвен притисок, дијабетесот, проблемите со бубрезите или прекумерната тежина.

Експертите предупредуваат дека прекумерната тежина не треба да се меша со хиперхолестеролемија, медицинскиот назив за високо ниво на холестерол во крвта.

Тоа се различни проблеми, иако многу се преклопуваат. Некои слаби луѓе имаат високо ниво на холестерол, а некои дебели луѓе имаат низок холестерол, вели Laufs, додавајќи дека високиот холестерол често е наследен.

По разгледување на сите релевантни фактори, се донесува одлука да се препишат лекови за намалување на холестеролот. Најчести се статините, кои го блокираат ензимот потребен на црниот дроб за создавање на холестерол. Вообичаен несакан ефект на статините е болка во мускулите.

Но, болката во мускулите не е нужно резултат на земање статини, бидејќи и онака е вообичаена кај средната и старата доба, вели Lauf.

Девет од 10 луѓе кои го пријавиле овој симптом би почувствувале болка дури и ако не го земале овој лек. Но, лековите не се единственото средство за намалување на холестеролот.

Д-р. Anne Fleck, специјалист по нутриционистичка медицина, вели дека правилните промени во животниот стил можат да бидат алтернатива на терапијата со статини или барем да овозможат да се зема помала доза.

Пред каков било третман со статини, таа препорачува индивидуално приспособени промени во животниот стил, првенствено во исхраната.

Не треба да се откажувате од консумирањето јајца

Црниот дроб произведува околу 80 отсто од холестеролот во телото, а остатокот доаѓа од храна од животинско потекло, како јајца, месо и путер.

Специјалистот за нутриционистичка медицина д-р Michaela Döll предупредува дека избегнувањето на сите намирници што содржат холестерол е неефикасно.

Ако внесете помалку холестерол во вашето тело со ригорозно негирање на потрошувачката на пилешки јајца, вашето тело само ќе произведува повеќе холестерол, бидејќи му е потребен, вели Döll.

Другите промени во исхраната се покорисни. Fleck вели дека треба да вклучите растворливи влакна во поголемиот дел од вашата исхрана, кои врзуваат големи количини на холестерол во цревата, намалувајќи ја неговата апсорпција во крвотокот.

Бета-глуканот, главната компонента на растворливите влакна во овесните трици, го намалува нивото на холестерол. Диететичарите пресметале дека треба да изедете околу 40 грама овесна каша пред да се забележи позитивен ефект.

Fleck исто така препорачува зголемен внес на омега-3 масни киселини. Масните риби и маслото од алги се особено богати со омега-3 масни киселини, EPA и DHA, кои се особено корисни за здравјето.

Тој додава дека исто така е важно да се консумираат што помалку транс масни киселини, па затоа е подобро наместо сончоглед или пченкарно масло да се користи маслиново или масло од репка.

Никогаш не е доцна

Како општо правило, добра идеја е да се „доближите“ до медитеранската исхрана, т.е. зеленчук, овошје, билки, јаткасти плодови, семки, мешунки, цели зрна и маслиново масло, додека консумирајте умерени количини на морски плодови, живина, јајца и млечни производи. Црвеното месо се консумира само повремено.

Клучот е да го одржувате дневниот внес на калории приближно на бројот на калории што ги согорувате, вели Laufs и советува „да не пушите“ и „да бидете физички активни“.

  • Никогаш не е доцна да ги направите овие промени во животниот стил. Дури и ако имате над 70 години, префрлањето на здрава исхрана базирана на растително потекло и почестото вежбање може да донесе многу придобивки, забележува Döll.

Таа додава дека е сигурна дека многу луѓе би се чувствувале многу подобро доколку повеќе вежбаат, внимаваат на исхраната и притоа да го изгубат вишокот килограми наместо да земаат лекови.

Но, ако покаченото ниво на холестерол не се намали и покрај сите напори што сте ги направиле, време е да ја преиспитате вашата стратегија, да ја зајакнете или, во консултација со вашиот лекар, да прибегнете кон лекови.