Кокаинот ја преплави Европа и достапен како никогаш до сега | Еве каде е најраспространет

260

Кокаинот никогаш не бил подостапен во Европа отколку што е сега, предупредува Европскиот центар за набљудување на дрога и зависност од дрога (ЕМЦДДА), истакнувајќи дека во 2018 година е забележан рекорден број заплени на пратки кокаин и дека кокаинот се помалку се меша со други супстанции. Цената е стабилна.

Индикаторите покажуваат дека достапноста на кокаин во Европа е на невидено ниво – предупредува европската агенција во својот годишен извештај објавен во вторникот, врз основа на податоците за 2018 година, што е последен.
Запленети се рекордни скоро 181 тон кокаин, 40 тони повеќе отколку во 2017 година, што исто така беше рекордно. Бројот на заплени исто така рекорден 110.000.

Во исто време, чистотата расте десет години, додека нејзината малопродажна цена останува стабилна.

Кокаинот го користеле 4,3 милиони Европејци во 2018 година, и тоа е втора по популарност дрога во Европа по канабис и главен нелегален стимуланс.

Се произведува од лисја на кока, главно во Колумбија, Боливија и Перу.

Агенцијата предупредува дека кокаинот игра сè поголема улога во проблемите поврзани со дрога во Европа, односно насилството.

Од друга страна, криминалните групи ја менуваат својата тактика: заплените лисја на кока сугерираат дека во Европа има и лаборатории за производство на кокаин.

Најголемите пратки кокаин се запленети во 2018 година во Белгија (53 тони), Шпанија (48 тони) и Холандија (40 тони), земји чии пристаништа традиционално се главната точка на влез на кокаин во Европа.

Европската агенција е загрижена и за инфилтрирање на организирани криминални групи во логистички ланци за снабдување, морски патишта и големи пристаништа.

Покрај кокаинот, агенцијата предупредува и на зголемување на бројот на запленувања на големи пратки со смола канабис и се повеќе хероин е транспортиран по море.

Во извештајот се анализира и влијанието на епидемијата COVID-19 врз пазарите на лекови.

Поради скоро општ карантин во Европа, воздушниот транспорт на рога опадна, но шверцот по море продолжи и на ниво на предпандемија.

Потрошувачите и препродавачите истовремено се свртеа кон пазарите на црниот пазар, платформите за социјално вмрежување и доставувањето до дома.